הכל על Paypal

פייפל (PayPal) היא החברה הגדולה בעולם לביצוע תשלומים מאובטחים דרך האינטרנט.
פייפל מספקת את הדרך הבטוחה ביותר לביצוע וקבלת תשלומים דרך הרשת. המנויים לשירותיה יכולים לשלם ולקבל תשלום באופן קל ובטוח בלי לחשוף אף מידע פיננסי הקשור אליהם.
עם השימוש בפייפל תוכלו לשלם בבטחה קניות דרך האינטרנט באלפי אתרים החל מעסקים קטנים ועד לאתרים מהגדולים שישנם ברשת, לקבל או להעביר כספים למישהו בארץ או בחו"ל ואף בכדי לתת תרומות.
עם פייפל אתם לא צריכים להכניס שום פרט מכרטיס האשראי שלכם. בתשלום עם פייפל מה שאתם צריכים זה בסך הכל את כתובת האימייל שלכם וסיסמה.

עם פייפל אתם מקבלים –

• 100% הגנה (ואחריות) מפני תשלומים "לא-חוקיים" הנגבים מחשבונכם.
• המוכרים אינם יכולים לראות את המידע הפיננסי שלכם, כגון מספרי כרטיס האשראי או חשבון הבנק.
• שרות חינם. אין עמלה לפייפל בקניית מוצרים, עמלה משלם רק המוכר לאחר מכירה.
• יכולת לבצע תשלומים מאובטחים גם מהטלפון הסלולארי, לשלוח לחבר כסף במהירות, לשלם על מוצר מ-ebay, או לבדוק אם אתם בעצמכם קיבלתם תשלום. וכל זאת תוך כדי תנועה…
• שירות לקוחות כאן בארץ עם אפשרות לפנות לנציג תמיכה במגוון דרכים :

אני לא הולך לחפור לכם יותר מידי , אני אכוון אותכם לדברים החשובים שאתם צריכים לדעת !!!

הנושא הראשון הוא עמלות המרה 

הברירת מחדל של פייפאל היא עמלת המרה של פייפאל – מהו ? אף אחד לא יודע, אבל לפי מה שאנחנו הבנו הוא בערך 3.15% , לכן לרוב (ב99% מהמקרים) עדיף לשנות שהעמלת המרה תהיה דרך הכרטיס אשראי .

איך משנים זאת ?
נכנסים לקישור כאן

שלב ראשון :
נבחר את הכרטיס אשראי שבו נרצה שנחוייב תמיד ונלחץ על "אפשרויות המרה"

שלב שני:
פה אנחנו נסמן את האפשרות השנייה ! – "חייבו אותי במטבע המופיע בחשבונית של המוכר


זהו , עכשיו תהיו בטוחים שאתם משלמים את העלמת המרה הכי נמוכה שיכולה להיות, שהיא תלויה בכרטיס אשראי שלכם ולא תהיו תלויים בחסדי פייפאל!

הנושא השני שאני רוצה לדבר עליו הוא "יש דרך חזרה" !

הרבה לא יודעים אבל על מנת לעודד קניות ברשת פייפאל משנת 2018 התחילה להפעיל את "יש דרך חזרה" , מה זה בכלל אומר ? 

כל צרכן יכול לקבל החזר עד 10 פעמים בשנה עד ערך של 120 ש"ח למשלוח חזרה וזה הכי קל שיש לקבל את ההחזר , אז בואו ניצא לדרך !!

כמה תנאים :
גודל המקסימלים להחזר הוא עד 120 ש"ח
ניתן לבקש החזר עד 12 פעמים בשנה קלנדרית
עד 3 החזרים עבור אותה העסקה(זאת אומרת עד 360 ש"ח לאותה עסקה, במשלוחים שונים)
הבקשה להחזר נוצרה עד 30 יום מקבלת המשלוח

אז איך זה עובד ?
קניתם משהו והוא לא התאים לכם ? נכנסים לכאן ולוחצים על "הפעל עכשיו"

איך משתמשים בשירות?

קודם כל , רצוי שזה יהיה מופעל אצכם בחשבון,גם אם אתם קונים בקרוב וגם אם לא , פשוט תכנסו לקישור למעלה ותפעילו .

בוא ניגש לתכלס: איך מקבלים את עלות המשלוח חזרה"

1. מדברים עם המוכר ומציינים שאתם מחזירים את המשלוח חזרה
2. הולכים לסניף הדואר ושולחים את המוצר חזרה, שומרים כמובן את הקבלה כהוכחה
3. מתחברים לחשבון הPayPal ולוצים על לשונית ה"פעולות" בסרגל הכלים הראשי.

4. מחפשים את המוצר שרכשתם והחזרתם אותו במשלוח ולוחצים עליו , יקפוץ לכם חלון נוסף

5. לוחצים על שורת הטקסט "בקש החזר של דמי תשלום ההחזרה"

תמונה יכולה לכלול: ‏‏טקסט‏‏

6. ממלאים את הטופס כפי שמבקשים, מצרפים הוכחת קבלה על המשלוח ושולחים.

זהו! תוך 5 ימי עסקים אתם צריכים לקבל את הכסף חזרה לחשבון שלכם !

הנושא האחרון שאני רוצה ללמד אותכם הוא "דספיוט"

מלבד זה שפייפאל שומרת על הצפנת כרטיס האשראי שלכם , היא נותנת לכם שירות "בונוס" ,במידה וקרה לכם מקרה לא נעים כגון: מוצר פגום,תקול,שונה או דבר אחר שלרעתכם והמוכר לא מספק לכם חלופה , יש לכם את הזכות לפתוח "תלונה" נגד המוכר ופייפאל יהיו השופטים במצב ויחליטו האם מגיע לכם החזר כספי וידאגו להחזיר לכם את הכסף בהרבה מקרים .

באיזה מצבים ניתן לפתוח תלונה דרך PayPal? 
כל מצב שהוא לרעתכם , קניתם נעל -הגיע סנדל  , קניתם שעון , הגיע משקפת , הזמנת חולצה במידה מדיום, הגיע בלארג' וכו' .
 
מהו זמן ההגנה של פייפאל?

עליכם לפתוח מחלוקת תוך 180 מתאריך הקניה.

אז בואו ניגש לתאכלס, איך פותחים תלונה ?

שלב ראשון :
נכנסים לחשבון , לוחצים על "פעילות" בסרגל למעלה ובוחרים את הקנייה הרצויה שעליה אתם רוצים להתלונן .


שלב שני :
לאחר שלחצנו על הפריט שעליו אנחנו רוצים לפתוח תביעה קפץ לנו חלון עם פרטי העסקה ונלחץ על "דווח על בעיה" הנמצא בצד שמאל למטה .

שלב שלישי:
נבחר את הסיבה לתלונה .

שלב רביעי :

פנייה למוכר , לפני שפייפאל מתחילים ב"בית הדין" הם נותנים את האפשרות לפנות למוכר ואולי אולי המוכר יראה שזה מגיע דרך פייפאל ויחליט להגיע איתכם להסכם כלשהו .

שלב המחלוקת זאת הקדמה ל"תביעה" , ואסביר למה.
במידה והמוכר יחליט להגיב לטובתכם , הכל יגמר טוב ויפה . במידה והמוכר לא יגיב/לא יגיב לרצונכם , יהיה לכם עד 20 יום להסלים את התלונה ל"תביעה" , במידה ולא הסלמתם לתביעה התלונה תסגר ולא תוכלו לפתוח אותה שוב . לכן שימו לב לזמנים הראשוני ותהיו מוכנים להסלים במידת הצורך.

עבורינו כלקחות שלב המחלוקת הוא אמצעי טוב ל:

  • הארכת זמן הגנה
  • הפעלת לחץ ואזהרת המוכר (במידה והמוכר לא מגיב, מושך זמן, מציע פתרונות גרועים, לא מספק מספר מעקב נכון וכד')

במקרה וברור לנו שדיספיוט הוא הפתרון הנדרש וחייבים לפסוק כאן פיצוי או התערבות של פייפאל (אין טעם במחלוקת על מוצר מזוייף/מקולקל/חבילה אבודה וכו') – יש להסלים לתביעה (דיספיוט). 

איך ניתן להסלים מחלוקת לתביעה?

  1. עברו אל 'מרכז יישוב המחלוקות'.
  2. לחץ על צפייה ליד המחלוקת שאתה רוצים להסלים.
  3. לחצו על הסלם מחלוקת זו לתביעת PayPal בסמוך לחלק התחתון של הדף.
  4. יש להוסיף כל פריט מידע רלוונטי שיעזור בתהליך ההסלמה של המחלוקת.
  5. לחצו על שלח.

מומלץ לבקר כל כמה ימים 'מרכז יישוב המחלוקות' כדי לראות את כל ההודעות שנכללות המחלוקת שלך (או לפחות לעקוב אחר המיילים). 

אז מה קורה לאחר שהסלמנו לתביעה ?
1) משוחחים עם המוכר רק דרך פייפאל, לא דרך שום גוף אחר!
2) פייפאל ישלחו לכם מייל שהתביעה התקבלה ושהם בודקים את המצב
3) צריך להיות עם היד על הדופק, לבדוק כל יום יומיים אם ביקשו ממכם פרטים נוספים, במידה ולא תגיבו למה שביקשו התביעה תסגר לרכתעם.
4)  פייפאל יחזירו תשובה תוך 30 יום – לרוב זה הרבה פחות .

איך פונים לפייפאל ישראל :

מספר הטלפון של המוקד – 1809-477-777
שעות הפעילות: ראשון עד חמישי – בין השעות: 9:00 עד 17:30, שעון ישראל. 
 

 

 

עוד מדריכים מעניינים...