ישנן 2 אפשרויות להחזיר מוצר לעליאקספרס, נדבר על שניהם באריכות !
- האפשרות הראשונה היא להחזיר במסגרת "החזר פריט מכל סיבה תוך 15 ימים "
- האפשרות השניה היא להחזיר לאור זאת שהמוצר תקול או שאתם לא מרוצים כחלק מדספיוט.
החזרת מוצר במסגרת "החזרת פריט מכל סיבה תוך 15 ימים"
החזר מוצר בחינם לעלי אקספרס, תקף רק לגבי מוצרים שיש להם את האפשרות ל"FREE RETURN". בכל מוצר בחלקו התחתון ניתן לראות האם האפשרות זמינה (ראו תמונה).

קיבלתם מוצר והוא פגום? המוצר לא מוצא חן בעיניכם? המוצר לא כפי שחשבתם ? תוכלו להחזיר את המוצר בחינם לעליאקספרס ולקבל את הכסף בחזרה!

שלב ראשון:
פתיחת מחלוקת- לאחר שנפתחה המחלוקת עליכם למלא שאלון בו תסבירו מדוע אתם מעוניינים בהחזרת הפריט שהגיע אליכם. המוכר יקבל את הבקשה למחלוקת, ובתוך מספר ימים יצור קשר לגבי הבעיה שבגינה הגשתם בקשה להחזר.
במידה והמוכר מאשר את ההחזרה, יופיע בתחתית הדף של המחלוקת ריבוע אדום שכתוב בו "View return label” , לאחר לחיצה עליו תקבלו ברקוד ההחזרה (תמונה מצורפת).
שלב שני :
אורזים את הפריט בתוך קרטון או שקית עמיד, ועל גבי האריזה מדביקים את ה-Print Label (התמונה למעלה הכוללת את הברקוד)
שלב שלישי :
הולכים לסניף דואר הקרוב אליכם ושולחים את החבילה לכתובת שכתובה על ה-Print Label, לפי מה שאנחנו יודעים זה נשלח למחסן שנמצא באירפורט סיטי. שימו לב שאינכם צריכים לשלם שום דבר על שליחת החבילה, המקבל משלם על זה.
מביאים את המוצר לנקודת איסוף קרובה לביתכם- משאירים את החבילה באחת מנקודות האיסוף (אין צורך לשלם שום דבר).
*ניתן לעקוב אחר מיקום החבילה עם מספר המעקב שמופיע מתחת לברקוד בשטר המטען באתר של דואר ישראל לכן רצוי לצלם את החבילה עם המס' מעקב.
איימל ליצירת קשר : cs1.runnerexpress@gmail.com ( לא זמינים בשבת וראשון וכמובן לכתוב באנגלית, הם עונים מאוד מהר)
שלב רביעי:
לאחר שהמוצר מגיע למחסן ונסרק במערכת, המידע מתעדכן במערכת עלי אקספרס. כך שתקבלו את הכסף שלכם חזרה בתוך ימים בודדים ועד שבועיים (הכל יתעדכן באתר עלי אקספרס בדספיוט שפתחתם)
שימו ♥ –
הדואר לא מספק אישור שמסרתם להם את החבילה, כך שאם קורה מצב שמסרתם להם את החבילה יום לפני שנגמר תאריך המקסימלי שאלי אקספרס נתנו להחזרת המוצר, והמוצר לא מגיע אליהם בזמן – אין לכם הוכחה שמסרתם את החבילה בזמן. לכן בצעו את ההחזרה כמה שיותר מהר, בנוסף ניתן לדבר עם נציג מאלי אקספרס והם יאמרו לכם שבעיות כאלה קורות כל הזמן ושאין מה לדאוג ושאחרי בירור קצר הם מחזירים את הכסף גם במקרים כאלו.
שאלות ותשובות :
מי הם ראנר אקספרס ?
ראנר אקספרס זו חברת המספקת שירותים לעלי אקספרס בנושא החזרת טובין. לאחר שהחבילה מגיעה למחסן שלהם בישראל, תפקידם לבדוק את המוצר ולהעלות תמונות למערכת עלי אקספרס כהוכחה לפריט שהחזרתם, לאחר שהליך זה עובר בהצלחה אז יגיע לכם הזיכוי על הפריט.
אני לא רואה את המספר הלוגיסטי לאחר שלחצתי על הריבוע הורוד "תווית החזרה" בשלב הראשון, מה עלי לעשות?
ישנם פעמים בהם יש עיכוב קל במערכת, נסו לרענן את הדף או לצאת ולהיכנס לאחר כ-15 דקות, זה אמור להסתדר.
האם ניתן להחזיר את המוצר דרך דואר ישראל ?
ההחזרה מתבצעת גם כן דרך דואר ישראל, זה חלק מהתהליך כפי שכתוב למעלה.
כמה זמן יש לי להחזיר פריט בשביל לקבל זיכוי כספי?
בדרך כלל הטווח הוא בין שבוע לשלושה שבועות, אך כאשר המוצר מגיע למחסן בישראל ונסרק זה נקרא שהחזרתם, כך שאין לכם מה לדאוג, פשוט פעלו בהקדם להחזרת המוצר מרגע אישור החזרת המוצר.
לאחר שכבר שלחתי את החבילה שלי אל המחסן, זמן המחלוקת שלי פג, מה עלי לעשות במידה והמוכר מבקש ממני לשלוח לו הוכחה שאכן שלחתי אותה בזמן?
במידה וזמן המחלוקת פג בגלל עיכוב שלכם (הלקוח), ראנר אקספרס לא תוכל לעזור לכם בעניין.
במידה וזמן המחלוקת פג בגלל עיכוב לוגיסטי שלהם (ראנר אקספרס), ראנר אקספרס יצרו קשר בשבילכם עם עלי אקספרס בכדי לשלוח להם את ההוכחה שהחבילה אכן התקבלה.
כאשר מקרה זה קורה אנא תשלחו את מספר ברקוד ההחזרה שלכם למייל המצורך כדי שיוכלו לעזור לכם במקרה הצורך, מייל ליצירת קשר : cs1.runnerexpress@gmail.com ( לא זמינים בשבת וראשון וכמובן לכתוב באנגלית, הם עונים מאוד מהר).
למה אחרי ששלחתי את החבילה עלי אקספרס דחו את הבקשה שלי לזיכוי כספי?
במידה ונגרם נזק כלשהו על ידכם (הקונה), ישנם חלקים שחסרים או שומש בצורה שמשפיעה על אופציית מכירה מחדש, עלי אקספרס יכולה להחליט שלא להעניק זיכוי כספי. במידה וזה קורה אתם תקבלו מייל ישירות מיהם.
אני לא מסכים עם התוצאה של המחלוקת, מה עלי לעשות?
ישנו באלי אקספרס שירות לקוחות אינטרנטי שעובד על בסיס צ'אט, בנוסף תוכלו להשאיר תגובות היכן שפתחתם את המחלוקת מלכתחילה.
קישור לשירות לקוחות של עלי אקספרס
במידה ועונה לכם רק רובוט, לחצו בעקביות על הריבוע שאומר "תשובות אלו לא עונות על השאלה שלי", לאחר מכן נציג מטעם שירות הלקוחות יעלה לצ'אט וישוחח איתכם.
אפשרות נוספת לדבר עם נציג של עלי אקספרס :
לוחצים על שיחה בצ'אט (24 שעות ביממה). לאחר מכן בוחרים את סיבת הפנייה וכותבים את הפרטים שמבקשים. כעת תקבלו מענה אוטומטי שנציג יצור אתכם קשר תוך 24 שעות אך תשכחו מכך. השיטה היא ללחוץ שוב על סיבת הפנייה שלחצנו בהתחלה ושוב למלא את הפרטים שמבקשים ורק אז תקבלו אפשרות של "צור קשר עם נציג מיד",לאחר מכן הם באמת עונים מיד. זו הדרך הכי טובה ליצור עם עלי אקספרס קשר. בעוד שנשמע כאילו מדברים עם בוט, לאחר שמעמיקים בהסברת הבעיה, אכן מגיע מענה אנושי שעונה לעניין.
טיפ נוסף: רצוי לבקש בסוף השיחה case ID ,מדובר מספר סידורי של השיחה שלכם (מספר עם 16 ספרות), ככה שלא תצטרכו כל פעם לפרט את הבעיה מחדש לנציגה שמדברת אתכם אלא תוכלו להגיד לה לקרוא את השיחה במספר הנ"ל ולהתעדכן על הבעיה.
האפשרות השניה להחזיר פריט במסגרת דספיוט – במקרה והמוצר תקול או שאתם לא מרוצים ממנו.
מהניסיון שלנו, ב-99% כאשר פותחים דספיוט עלי אקספרס מבקשים להחזיר את המוצר, אלא אם מדובר במוצר שעולה 1-2$ ואז תקבלו החזר מיידית ללא צורך בלהחזיר את המוצר.
עכשיו השאלה הנשאלת, מי משלם את עלות השילוח ?
במידה והמוצר לא מוצא חן בעיניכם ואתם רוצים את הכסף חזרה ואין את ההחזר חינם תוך 15 ימים כמו בתחילת המדריך אז אתם תשלמו את ההחזר (שלרוב לא ישתלם לכם כי השילוחים לסין לרוב יקרים). אלא אם מדובר במוצר ממש יקר שאז משתלם לכם.
במידה והמוצר פגום והוכחתם זאת (רצוי לצלם סרטון ולצרף לדספיוט), אז המוכר ישלם את עלות השילוח.
איך המוכר ישלם ? הוא לא יברח כאשר השילוח יגיע אליו ? האם אפשר לסמוך על זה ?
עלי אקספרס עובדים בצורה מאוד מאוד מסודרת ! ונסביר כיצד :
המוכר לא מקבל את הכסף ישירות כאשר אתם קונים אלא כל עוד לא אישרתם את קבלת המוצר ושהמוצר תקין אז הכסף נשאר אצל עלי אקספרס.
במידה ופתחתם דספיוט הכסף עדיין שמור אצל עלי אקספרס ולכן…
אם עלי אקספרס החליטו שהמוכר ישלם על המשלוח אז אתם תקבלו וודאי את הכסף של השילוח חזרה !
ניתן לראות דספיוט שלנו שכתוב שהמוכר ישלם את עלות השילוח חזרה וזאת לאחר שנחזיר לפי הכללים והאותיות הקטנות שהן :
1. להחזיר דרך הדואר המקומי – דואר ישראל לכתובת שתקבלו, אחרת לא ישלמו לכם את הכסף חזרה (למרות שבאפשרויות אפשר לבחור Ups/Fedex).
2. לוודא קודם כל עם המוכר שהמחיר מקובל עליו (שזה קצת קאדר ולרוב המוכרים לא עונים), אז במצב הזה פשוט תשלחו ותעלו את המס' מעקב ותמונה של החבילה ארוזה לדספיוט שפתחתם. ראו תמונות מטה כיצד זה עובד.

לאחר שבחרתם דואר ישראל וצירפתם את המס' מעקב עלי אקספרס יהיו במעקב אחר החבילה וככל הנראה תוך כמה ימים תקבלו את הכסף חזרה.
עד כאן המדריך ל"איך להחזיר חבילה לעליאקספרס" !
המדריך מעודכן למרץ 2024 !